2011. május 17., kedd

17u

17. A.) Ajánlja ügyfelének a törzsutas programot! Magyarázza el az utasnak, mit jelent a törzsutas fogalma, és milyen programokat/kedvezményeket tud ajánlani számára!
Ismertesse a foglalás szabályait! Milyen foglalási rendszereket ismer és alkalmaz? Milyen informatikai programokat alkalmaz, és mire használja az ügyintézői tevékenységben?

Információtartalom vázlata

        Az ajánlat tartalma
        Törzsutas fogalma
        Törzsutas programok és kedvezmények
        A foglalás szabályai
        Foglalási rendszerek
        Nemzetközi helyfoglalási rendszerek
        Informatikai programok és azok használata az ügyintézői tevékenységben

Törzsutas

A világ legelső törzsutasprogramja az American Airlines  nevéhez fűződik – 25 évvel ezelőtt alakult meg a világon elsőként az AAdvantage® program, mely mára a legtöbb, közel 62 millió tagot számláló törzsutas program

ü      Törzsutas kártyát csak természetes személy igényelhet.
ü      A törzsutas kártyát személyesen vagy postai úton lehet átvenni.
ü      A kedvezmény nem a teljes díjra, hanem csak a részvételi díjra vonatkozik, így a részvételi díjon felül fizetendő egyéb díjakra, járulékos költségekre, járulékokra pl. repülőjegy, repülőtéri illeték, biztosítás, jegykiállítási díj, kiszállítási díj stb... nem használható fel.
ü      Egy törzsutas kártyával legfeljebb 4 fő részére vehető igénybe a kedvezmény.
ü      A kedvezmény más akciókkal, engedményekkel nem vonható össze.
ü      A törzsutas kártya már eleve kedvezményes árú termék vagy szolgáltatás ("Akciós", "Last minute", "First minute") esetében nem használható.
ü      Csoportos foglalás esetén 4 személyenként 1 törzsutas kedvezmény vehető figyelembe.

törzsutas kedvezmények (péda):
Törzsutas kedvezményeket igénybe lehet venni például a légi közlekedésben, vasúton, autóbuszon.
A törzsutas kedvezmények különböző mértékűek lehetnek:
pl: légiközlekedésben:
Mindegyik légitársaságnak van saját törzsutas programja. Ennek lényege, hogy minél többet repül az utas, annál nagyobb kedvezményekben lesz része. Ehhez nem kell mást tenni, mint regisztrálni a programba, és minden egyes út előtt a check-in pultnál felmutatni azt a kártyát, amelyet postán küld a légitársaság. A kártyán a légitársaság neve, valamint a légi szövetség logója is szerepel. A rendszer regisztrálja a pontokat – több légitársaság ezeket mérföldeknek nevezi –, melyeket később különböző kedvezményekre, vagy ingyenes repülőjegyre lehet váltani. A kártya használata és kiállítása ingyenes.
Minden törzsutas a társaság menetrend szerinti – némely esetben charter – járatain gyűjtheti a pontokat. A gyűjthető pontok száma attól függ, hogy milyen távolságra, milyen osztályon (normál vagy kedvezményes turista, business vagy first class-on) utazik.

Nemzetközi helyfoglalási rendszerek:

CRS helyfoglalási rendszer:
Különböző társaságok alkották meg az utazási irodák számára, azért, hogy a repülőjegy értékesítési tevékenység minden munkafázisát számítógépen végezhessék, a nélkülözhetetlen információkhoz hozzá juthassanak.
Helyfoglalási rendszerek pl: Galileo, Amadeus, Word Span

Az Amadeus magyarországi képviselete Start Hungária néven alakult 1993-ban.

Főbb jellemzői:
- általános légiforgalmi információk tárolása
- helyfoglalás készítése egy vagy több légitársaság járatára
- ülés, helyfoglalás
- tarifa megjelenítés
- automatikus tarifaszerkesztés
- automatikus repülőjegy írás
- légi menetrend nyomtatás
- hotel program
- autóbérlés
- vasúti menetjegy kiállítás
- nemzetközi utazási információk
- ügynökség saját elszámolási rendszeréhez csatlakozás
- kulturális és idegenforgalmi programok
Nemzetközi számítógépes helyfoglalási rendszerek
Kezdetben a legforradalmibb változásokat a légiforgalmi vállalatok által alapított információs és helyfoglalási rendszerek hozták, amelyekhez egyre több szálloda és utazási iroda is csatlakozott. Nemzetközi méretekben CRS helyfoglalási rendszer működik. (CRS= Computer Reservation System; Számítógépes Helyfoglalási rendszer). E rendszer utazási irodák, szállodák, és repülőtársaságok tevékenységeihez egyaránt kapcsolódik.
1.3.1. Columbus On Line
Alkalmazási területe az idegenforgalmi szolgáltatások értékesítése a szolgáltatók (szállodák, légitársaságok, biztosítók, stb.) és a nagyszámú utazási iroda között. A rendszeren keresztül megjeleníthetők az értékesíthető termékek, szolgáltatások, mint pl: utak, szállások, utasbiztosítások, stb. jellemzői, árkalkulációi, illetve az értékesítés egyéb kondíciói, valamint a rendelkezésre álló kapacitások. A rendszer gyakorlatilag lehetővé teszi bármely tipusú szolgáltatás értékesítését. Az utazási irodák minden foglalásnál a szolgáltatók saját rendszeréhez férnek hozzá a Columbus On Line központján keresztül, így mindig az aktuális állapotot látják.
További előnyei a nagy kapacitás, a rövid válaszidő, a hardverfüggetlenség. Egyszerre több száz felhasználó és szolgáltató között teremt on line kapcsolatot. Az egyes kérdések, megrendelések közötti kommunikációs idő átlag 3-5 mp. A program grafikus felhasználói felületének köszönhetően könnyen kezelhető, felhasználóbarát. A Columbus On Line központja többféle kommunikációs csatornán érhető el a legegyszerűbb aszinkron modem kapcsolattól kezdve a csomagkapcsolt (X.25) hálózaton keresztül az Internetig.
Informatikai programok:
ez ugyanaz ami a referensi tételsor 16. tételének a végén van.












17. B.) Az utazási irodába betérő külföldi utas a balatoni üdülőhelyek iránt érdeklődik. A rendelkezésre álló prospektusok alapján ajánljon az utas számára kedvező lehetőségeket idegen nyelven!

I suggest to you to visit the Lake Balaton. which is located in west Hungary. The most popular holiday resorts are Siófok and Balatonfüred. I suggest to you to stay at the Hotel Silver in Siófok which is a high standard hotel. In Siófok you can visit a lot of entertainments such as museums, outdoor  pool, indoor pool, restaurants with Hungarian specialties. The main attraction in Siófok is the beach house. Hundreds of tourist have there good time every summer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése