2011. május 17., kedd

19r

19/A Az utazási iroda belföldi és kiutaztatási árualapja elkészült. Következő feladatai: katalógus és szórólapok készítése. Milyen szerepe van a katalógusnak és a szórólapnak az utazások értékesítésében? Milyen rendszer szerint állítja össze a katalógust? Melyek a katalógus és a szórólap készítés követelményei? Ön szerint a mai, internetes világban szükséges, vagy megszokott dolog az utazási irodai katalógus?

Információtartalom vázlata

                 Katalógusok és szórólapok szerepe, jelentősége
                 Katalógusok tartalma
                 Reklámhordozók szerepe katalógusban
                 Az árualap szempontok /bontás/ szerinti megjelentetése
                 Árualap megjelentetésének követelményei katalógusban, szórólapon
                 Katalógus /külső/ borítólapjai
                 A belső borítólapok tartalma
                 Rövidítések, piktogramok szerepe, jelentősége

Katalógus jelentősége: Az iroda bemutatja az árualapját.

Szórólap: Több féle lehet: Lehet egylapos, ami egy utat hirdet, vagy több oldalas (1-6oldal) ami egy útra sok szállást hirdet. A szórólapon fel kell tüntetni az utazási iroda logoját, elérhetőségét, az akció időtartamát, a programok idejét. Sok képpel lehet díszíteni.

Árualap megjelenítése:
o       mi alapján csoportosítod az útjaidat, a lényeg, hogy logikus felépítésed legyen. (Lehet földrészek szerint, időszak szerint, északról-délre, stb).
o       figyelemfelkeltő legyen, keltse fel az utas figyelmét, térképet is érdemes betenni, árakat, időpontokat külön kiemelni, minden naphoz a km-t odaírni, szállásról szép de reális képet betenni, leírás.

Lényeges a katalógusok és a bennük részletezett programok ismerete a szállodákról és idegenforgalmi nevezetességekről gyűjtött széleskörű információ. Fontos hogy a pultos az iroda teljes kínálatát alaposan ismerje tehát az utas kérdéseire azonnal tudjon válaszolni, ne kelljen keresgélni. A nagy túraszervező irodák gyakran rendeznek tanulmány utakat az értékesítők részére, hogy ők a valóságban is megismerhessék a kínált úti célokat.

Katalógusra jellemző az üzleti kiegészítés, segédanyagok és háttér információk megjelenítése.
A termék elhelyezés lehet: termékcsoport szerinti vagy vegyes elrendezésű.

Katalógusok külső színei:
Három színkategória van
o       kék, piros, zöld, sárga
o       narancs, lila, barna
o       fekete, fehér, szürke

A színes képekre jobban felfigyelnek mint a fekete fehérre, de függ a környezettől és a mondanivalótól is.
Katalógus méretek:
o       Fontos a szöveg tördelés, tagolása
o       A kisebb méret úgy aranylik a nagyobbhoz, mint a nagyobb az egészhez

Mindenképp törekedjünk az egyedire, ne legyen benne nyomdai/sajtó/helyesírási hiba. Nem mindegy, hogy melyik oldalra mit rakunk. A katalógus többé kevésbé direkt marketing eszköz, legyen interaktív(kapcsolatteremtési lehetőség, rendelésre/cselekvésre való ösztönzés). Rossz képeket ne alkalmazzunk (szerezzünk jó minőségű képeket). Ha már csinálunk tartalomjegyzéket akkor olyan legyen amit használni is lehet. A katalógust a vendégek/utasok információszerzésre használják, hát kapják is meg azokat.
A katalógust mindig elérhető, látható helyre kell tenni.

Az utazási katalógus tartalmi felépítését a 214/1994 IKIM rendelet szabályozza.
o       Feladata, hogy az utast előre tájékoztassa az utazás, uticél és az utazási szolgáltatás minden fontos részletéről, sajátosságáról.
o       Hogy az utas megfelelő döntést hozzon a megrendelést illetően.
o       megfelelően feltudjon készülni az utazásra.
Kötelező tartalmi elemei:
Szerző neve, címe, telefonszám, fax, e-mail, web, regisztrációs szám.

Az adott célterületre vonatkozó fontos információk:
konzulátusok, időeltolódás, beszélt nyelv, hálózati feszültség ,vallások,pénznem, bankkártyás fizetési lehetőség, járműbérlési lehetőség, beutazási szabályok
fontosabb vám szabályok, öltözködés, helyi szokások, egészségügyi ellátás, orvos, egészségügyi veszélyek, időjárás, vízhőmérséklet, ünnepek, fesztiválok, gasztronómia, vásárlási lehetőségek, fényképezés, látnivalók, programlehetőségek.
A program kötelező tartalmi elemei:
Utazás dátuma, időtartama, az utazás módja, program pontos menete, program útvonala.
Szállás kötelező tartalmi elemei:
Szállás helye, kategóriája, szolgáltatásai, típusa, szoba típusa, felszereltsége, létszám/szoba, választható szobatípusok.
Ellátással kapcsolatos kötelező elemek:
Ellátás típusa, tartalma, összetétele, helye.
Árakkal kapcsolatos kötelező elemek?
Alapárak(valamint az árban foglalt szolgáltatások felsorolása), különfizetendő kötelező felárak, különfizetendő nem kötelező felárak, adó jellegű költségek,

Piktogramoknál mindig a prospektus elejében legyen a magyarázat.


19/B Adjon tájékoztatást az Ön előtt levő külföldi touroperátor idegen nyelvű katalógusának tartalmáról, foglalja össze a belső borítólapok tartalmát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése