2011. május 17., kedd

19u

19. A.) Az utazási iroda, ahol Ön dolgozik, saját és idegen árualap értékesítésével is foglalkozik. Miért érdemes az Önök irodájának idegen árualap értékesítésével is foglalkozni? Mi az alapvető különbség a saját és idegen árualap között! Milyen forrásokból tud tájékozódni az idegen árualapról? Ismertesse az utasnak történő csomagtúra értékesítésének folyamatát! Melyek a legnépszerűbb magyar és külföldi úti célok és miért?

Információtartalom vázlata

        Az idegen árualap (az utazásközvetítés) jelentősége: gazdasági, célcsoport, kínálatbővítés stb.
        Saját árualap és idegen árualap közötti különbség
        Tájékozódás forrásai
        Az értékesítés folyamata az utas felé
        A legnépszerűbb magyar és külföldi úti célok bemutatása


Árualap: a saját árualap és az idegen árualap összessége, az utazási iroda kínálata.

Saját árualap: azoknak a szolgáltatásoknak az összessége, amit a szervező maga szervez és értékesít.

Idegen árualap: más utazási iroda által szervezett szolgáltatások értékesítése.

Az idegen árualap beépítésével egy utazási iroda bővítheti kínálatát. Azonban figyelembe kell venni több szempontot. Például az ország gazdasági helyzetét, hogy várhatóan milyen árkategóriában lesz kereslet. Marketingeszközökkel információt gyűjthetünk az emberek motivációjáról, mit tekintenének meg, hová utaznának. Bővíthetjük célcsoportunkat is az idegen árualappal, több különböző csoportnak tudunk kínálni. Informálódhatunk még statisztikákból és kimutatásokból is.

Tájékozódás forrásai: meg kell nézni más szolgáltatók kínálatait, prospektusokat, interneten böngészni, utazás kiállításokon tájékozódni, anyagot gyűjteni…
programfüzet =  Az utazási iroda legfontosabb kiadványa. Készülhet egész évre szólóan, téli-nyári utak bontásban, uticélok, közlekedési eszközök, az út jellege, stb. szerint. Szerkesztésének szabályai: -fedőlap feltűnő, vonzó, világosan kitűnjön mely irodáé, mikorra, milyen utakat tartalmaz. -rövid köszöntő, bemutatkozó rész után a túrák típusonként, országonként, egyéb elvek szerint csoportosítva, jó tartalomjegyzékkel ellátva.

Értékesítés: először is fel kell mérni az igényeket, h mi a kereslet. Ha konkrét utasunk van akkor az ő igényei felől kell tájékozódni. A kereslet és a kínálat nagyon összefüggnek. Kínálatunkat meghatározza: utazási trendek, gazdasági helyzet, emberek jövedelmi helyzete, az infrastruktúra az adott helyen, látnivalók, vonzerő.
A keresletet szintén meghatározza a gazdasági helyzet, a vagyoni helyzet, a szebadidő, a motiváció…
Konkrét utasnál kiválasztom a számára megfelelőnek gondolt utakat és ajánlom neki, csomag esetén elmondom, h mit tartalmaz, milyen időtartam, szállás, programok…
Az utazási irodák a megszerzett csomagtúrák értékesítése érdekében vagy közvetlenül az utasokkal kötnek szerződést, vagy közvetítők útján juttatják el árualapjukat a vevőkhöz. A közvetítők megbízási vagy bizományosi szerződés alapján végzik feladatukat.
„A megbízási szerződés alapján a megbízott köteles a rábízott ügyet ellátni. Ha a megbízás teljesítéséhez szerződéskötésre van szükség, a megbízáshoz olyan alakszerűségek szükségesek, amilyeneket a jogszabály a megbízás alapjául kötendő szerződésre előír.” Tehát a megbízott (az utazásközvetítő / ügynök) az utazási szerződést a túraszervező és az utas között hozza létre. A megbízott a közvetítésért járó díjat igényelheti az utazásszervezőtől. Számon kérhető: a gondos eljárás, de az eredmény produkálása nem.
A bizományosi szerződés a megbízásból eredő önállósult szerződéstípus. Szereplők: megbízó, megbízott és akivel a szerződés létrejött. A megbízott a megbízás alapján a saját nevében köt szerződést, de a megbízó javára. Nem csak gazdasági kötelem, mint a megbízási szerződésnél, hanem erőteljes eredményfelelősségi elem is megjelenik. Bizományosi díj jár a tevékenységért. Az utasvédelem teszi szükségessé, hogy a hatályos jogszabályok értelmében, pl. a külföldi utazásszervező csomagtúráit egy magyarországi utazásközvetítő a hazai lakosság számára csak bizományosi szerződés keretében értékesítheti.

Magyarországon a legnépszerűbb utazási célok elsősorban Budapest – mert a fővárosunk, történelmi háttér (vár negyed…), a Balaton régió –víz, borok, Dunakanyar – természeti vonzerő és É-Magyarország - borturizmus.

Külföldi uticélok: Egyiptom, Tunézia, Tai föld – mert exotikus uticélok.

A magyarok legnépszerűbb úti céljai az utazási irodák által szervezett utakon a következők:

1.      Görögország
2.      Olaszország
3.      Ausztria
4.      Horvátország
5.      Törökország
6.      Egyiptom
7.      Spanyolország
8.      Franciaország
9.      Tunézia
10.  Csehország




19. B.) Ajánljon idegen nyelven egy dunai hajókirándulást az Önhöz betérő külföldi utas számára!
I would like to suggest to you ont he boat trip at the Danube. The ship departs from Budapest on first of June 2011 at 8 o’clock.

The ship will stop in Komárom you will have a short break tourist guide while sow you the town at the main entertainments. The ship depart from Komárom at 1 pm. The ship arrives to Vienna at 10 pm. You have the opportunity to stay at Vienna for one night at midnight you can see firework on the ship at night you can stay at the hotel in Vienna. In the price the breakfast is included. During the day a tourist guide will show you the time so you can go to sightseeing. The ship departs from Vienna at 6 o’clock and arrives to Budapest at 11 o’clock.

1 megjegyzés: